Obsługa planu
Czy mogę zmienić pakiet w trakcie trwania subskrypcji?
Oczywiście. Za pomocą naszego sklepu internetowego można zamówić plan opieki i zmienić go na inny, w trakcie jego trwania. System przeliczy pozostały czas obecnego planu i uwzględni go w płatności za nowy plan.
Na jaki okres jest umowa i kiedy mogę złożyć wypowiedzenie?
Umowa zawierana jest na okres 1 miesiąca lub 3 miesięcy, w zależności od wybranego okresu rozliczeniowego. Po upływie tego okresu plan jest automatycznie przedłużany, chyba że został anulowany.
Jak wyglądają metody płatności?
Nasze plany opłacane są na zasadzie automatycznego pobrania środków z karty kredytowej. Dzięki temu plan pozostaje aktywny w momencie jego przedłużenia.
Czy muszę mieć kartę kredytową, aby korzystać z WP Planu?
Nasza usługa stworzona została na zasadzie subskrypcji (abonamentu). Aby ułatwić kwestie księgowe oraz zautomatyzować płatności, środki pobierane są automatycznie ze wskazanej karty kredytowej. Nasze standardowe plany nie przewidują innych płatności niż za pomocą karty kredytowej.
Jeżeli jednak nie posiadasz karty kredytowej, dział obsługi klienta może ręcznie aktywować plan roczny (opłacany z góry na 12 miesięcy w cenie 10 miesięcy!). Roczne plany opłacane mogą być na podstawie faktury Pro Forma, za pośrednictwem tradycyjnego przelewu.
Osoby zainteresowane takim sposobem płatności, zapraszamy do kontaktu. Nasz zespół ustali szczegóły, aktywuje plan oraz prześle dane do przelewu.
Jak mogę zrezygnować z planu?
Rezygnacja z planu jest prosta i można ją wykonać samodzielnie. Wystarczy, że zalogujesz się do swojego konta, wpisując swoje dane wprowadzone przy zakupie planu.
Następnie w panelu klienta przechodzimy do zakładki Subskrypcje i wchodzimy w plan, który chcemy anulować. Kolejno klikamy przycisk Anuluj plan, a w otwartym okienku informacyjnym potwierdzamy decyzję, wybierając “Tak chcę anulować“.
Czy otrzymam zwrot za niewykorzystany okres?
WP Plan jest usługą typu pay-as-you-go. To oznacza, że nie udzielamy zwrotów pieniędzy, nawet jeżeli anulujesz plan tuż po obciążeniu Twojej karty za nowy okres rozliczeniowy.
Przykład: jeśli obciążymy Twoją kartę 10 lipca, a konto zamkniesz 15 lipca, to wciąż ciąży na Tobie zobowiązanie opłacenia całego okresu rozliczeniowego. Nie będziemy pobierać kolejnych opłat z Twojej karty, ale opłaty już wniesione nie podlegają zwrotom.
Traktujemy wszystkich klientów równo, dlatego nie robimy wyjątków od tej zasady.
Czy otrzymam fakturę VAT?
Jak najbardziej. Po płatności otrzymasz fakturę VAT 23% od polskiej firmy, która zostanie wysłana na wskazany w rejestracji adres e-mail.
Wdrożenie planu
Jak wygląda wdrożenie WP Plan?
Po zakupie wybranego planu postępuj z instrukcjami, które otrzymasz na e-mail. Przekażesz nam dane dostępowe do swojego WordPressa i opcjonalnie dane do FTP. Dane do WordPress są niezbędne do prawidłowego świadczenia usługi, a dane do FTP pozwolą świadczyć nam wsparcie w przypadku awarii.
Po otrzymaniu tych danych zainstalujemy w systemie naszą wtyczkę, która umożliwi monitorowanie kondycji Twojej strony i wykonywanie operacji związanych z jej opieką. Będziemy regularnie wykonywać zadania dot. opieki oraz raportować o nich w cotygodniowych raportach.
Otrzymasz również dostęp do rejestracji w systemie Helpdesk. Dzięki niemu otrzymasz możliwość wysyłania zgłoszeń ze wsparciem awaryjnym lub prośbą o wykonanie prac na stronie.
Jakie dane dostępowe muszę zorganizować i jak je przesłać?
Do realizacji planu potrzebujemy danych dostępowych do WordPressa i opcjonalnie dane do FTP. Możesz to zrobić w jeden z następujących sposobów.
1a. Podaj swoje dane użytkownika WordPress
Możesz dostarczyć nam dane swojego konta do WordPressa.
Potrzebujemy dane dostępowe, czyli:
- link do Panelu Administracyjnego WordPress,
- login,
- hasło.
Te dane posłużą nam do założenia naszego nowego i odrębnego konta.
1b. (lub) Utwórz nowego użytkownika WordPress
Możesz utworzyć nowego użytkownika, zakładając go na adres kontakt@wpplan.pl.
Nowego użytkownika dodasz w WordPressie, przechodząc do menu Użytkownicy > Utwórz nowego użytkownika.
W formularzu dodawania użytkownika:
- wpisz nazwę użytkownika (np. wpplan),
- podaj nasz e-mail: kontakt@wpplan.pl,
- wybierz rolę Administrator,
- koniecznie zaznacz opcję “Wyślij powiadomienie użytkownikowi”.
2. (opcjonalnie) Podaj dane do FTP
Możesz dołączyć również dane do połączenia z serwerem poprzez protokół FTP. Ten dostęp będzie potrzebny do wsparcia w przypadku awarii. Dobrze je przygotować wcześniej. W tym celu potrzebujemy:
- nazwę hosta,
- login do konta FTP,
- hasło do konta FTP.
3. Prześlij dane w zaszyfrowanej formie
Dane do swojego konta WordPress oraz FTP możesz przesłać w e-mailu poprzez zaszyfrowane archiwum lub w formie załącznika (np. notatnik, Word). Bez względu, jaką metodę z wybierzesz, możemy zagwarantować bezpieczeństwo i poufność przesłanych danych. Nie rekomendujemy wysyłania danych otwartym tekstem w wiadomości mailowej.
W przypadku chęci przesłania danych dostępowych w zaszyfrowanym archiwum, można posłużyć się np. darmowym programem 7-ZIP. Po jego pobraniu i zainstalowaniu wystarczy zaznaczyć plik tekstowy do zaszyfrowania i po kliknięciu prawym przyciskiem myszy wybrać opcję: 7-ZIP > Dodaj do archiwum > Format archiwum .zip > W sekcji szyfrowanie wpisać dwukrotnie wybrane przez siebie hasło.
Tak zaszyfrowane archiwum można przesłać na kontakt@wpplan.pl, a przekazanie hasła do archiwum może zostać przeprowadzone SMSem lub w rozmowie telefonicznej, dzwoniąc na numer +48 500 095 065.
Czy opiekujecie się także sklepami WooCommerce?
Oczywiście. Opieka nad sklepami internetowymi opartymi na wtyczce WooCommerce jest dostępna w Planie Bezpiecznym i Planie Eksperckim.
Jeżeli posiadasz sklep internetowy, a zamówiłeś Plan Wygodny, który nie obsługuje WooCommerce, zostaniesz poproszony o zmianę planu na inny.
Czy opiekujecie się stronami na innych systemach (np. Joomla)?
Niestety nie. Nasza usługa została tak przygotowana, aby skupić się na stronach opartych na systemie WordPress. Nie obsługujemy stron opartych na autorskich CMSach, stron opartych na Joomla czy Drupal.
Jeżeli nie jesteś pewien, na jakim systemie pracuje Twoja strona, skontaktuj się z nami. Dokonamy bezpłatnej analizy.
Usługi
Czy wykonujecie jednorazowe zlecenia wykraczające poza plan?
Marka WP Plan wywodzi się z agencji interaktywnej Avangardo.pl. Mamy w zespole programistów, grafików i copywriterów, którzy znają WordPressa “od podszewki” i profesjonalnie tworzą strony od kilkunastu lat. Jeżeli jesteś klientem WP Plan, możesz także zostać klientem Avangardo i odwrotnie.
Jeżeli posiadasz aktywny plan na swoją stronę, chętnie zapoznamy się z zadaniem dodatkowym, które tej strony dotyczy. Nie podejmujemy się małych prac na stronach, które nie są pod naszą opieką.
Zapytaj o wycenę swojego zlecenia na biuro@avangardo.pl.
Czy usuwacie wirusy bez abonamentu?
Jeżeli masz zainfekowaną stronę i zależy Ci na dołączeniu do WP Planu, powinieneś wykupić Plan Ekspercki z rozliczeniem kwartalnym, a więc opłacić z góry pierwsze 3 miesiące planu opieki.
Napisz w uwagach do zamówienia, że strona posiada infekcję. Nasz ekspert zajmie się jej wyeliminowaniem.
Czy wykonujecie kopie zapasowe bez abonamentu?
Niestety nie. Istota kopii zapasowych polega na wykonywaniu ich w sposób regularny i ciągły. Nie wiemy, czy nie będzie konieczności przywrócenia kopii zapasowej z dnia poprzedniego, czy sprzed miesiąca. Pełne bezpieczeństwo zapewnia regularność i ciągłość tworzenia kopii. To główna idea wszystkich naszych planów opieki.
Czy wykonujecie optymalizacje strony bez abonamentu?
Optymalizacja strony jest procesem złożonym, czasochłonnym i rozłożonym w czasie. Wymaga wielopłaszczyznowego podejścia do tematu wydajności strony. Do tego celu wykorzystujemy wtyczki optymalizacyjne, ale również wykonujemy szereg audytów i rekomendujemy optymalizacje do wykonania we własnym zakresie lub na zasadzie zleceń dodatkowych. Jeżeli strona internetowa jest źle wykonana, będzie należało ją gruntownie przebudować.
Optymalizacja jest więc dostępna wyłącznie w Planie Eksperckim, w ramach stałej opieki abonamentowej.
Czy możecie zbudować mi nową stronę WWW?
Oczywiście! Tworzenie stron zajmujemy się od kilkunastu lat. Po więcej informacji zapraszamy na stronę internetową Avangardo.
Prace zespołu
Co zawiera wsparcie awaryjne?
Wsparcie awaryjne obejmuje naszą interwencję w przypadku awarii Twojej strony. Nasz specjalista dołoży wszelkich starań, aby w możliwie krótkim czasie przywrócić poprzednią, prawidłową funkcjonalność strony internetowej.
Jeżeli WordPress lub którakolwiek z jego wtyczek, spowoduje awarię działania całej strony – naprawimy to.
Zaznaczamy, że wsparcie awaryjne nie obejmuje zmiany treści strony, zmian graficznych czy poprawek nieprawidłowego wyświetlania strony np. na komórkach. To są prace bieżące prace administracyjne lub dodatkowe prace programistyczne, a nie eliminowanie awarii.
Co zawierają bieżące prace administratora?
Są to prace wykwalifikowanego administratora WordPressa. Obejmują edytowanie zawartości, dodawanie nowych podstron, instalowanie i konfigurowanie wtyczek czy porady i konsultacje w zakresie obsługi WordPress. W planie Bezpiecznym i Eksperckim masz odpowiednią ilość godzin do wykorzystania w obrębie danego miesiąca.
W planie Eksperckim do opieki włącza się copywriter. Będzie on na Twoje życzenie redagował META tytuły, wezwania do działania, nagłówki czy pisał krótkie newsy typu życzenia, z przeznaczeniem na stronę internetową. Pomoc zdolnego copywritera zawsze może się przydać.
Jeżeli 1 lub 2 godziny prac administratora lub copywritera w miesiącu to za mało, wkrótce będziesz mógł także zakupić dodatkowe godziny. Pracujemy nad tym ????
Na czym polega cykliczny audyt SEO
Szczegółowy audyt SEO wykonywany jest w Planie Eksperckim raz w miesiącu i wysyłany na adres e-mail klienta. Bada on szeroki zestaw różnego rodzaju metryk “On-Page” związanych ze stopniem budowy strony pod kątem SEO oraz “Off-page” czyli jej otoczeniem. W audycie znajdziesz m.in. informacje o tym pod jakimi słowami strona jest widoczna w wyszukiwarkach czy ile ma linków prowadzących. To tylko mała część wielu mierników, które znajdziesz a naszych raportach.
Co ważne, każdy audyt zawiera szereg rekomendacji i wskazówek usprawnień, które możesz wdrożyć samodzielnie, z pomocą swojego pozycjonera czy naszych programistów.
Rynkowe ceny audytów SEO wahają się od kilkuset do kilku tysięcy złotych. Warto więc zamówić nasz plan Ekspercki i systematycznie audytować swoją stronę lub sklep z WP Planem.
Zgłoszenia
Jak wysyłać zgłoszenia z prośbą o pomoc / modyfikacje na stronie?
Zgłoszenia z prośbą o wsparcie awaryjne lub prace na stronie można wysyłać:
- Za pomocą adresu e-mail: pomoc@wpplan.pl
- Za pomocą systemu Helpdesk (po uprzedniej rejestracji) pod adresem: https://helpdesk.wpplan.pl/
Jak szybko otrzymam odpowiedź?
Zgłoszenia rozpatrujemy w możliwie krótkim czasie, w dni powszednie, w godzinach naszej pracy (od poniedziałku do piątku 8-16).
W przypadku awarii reagujemy bez zbędnej zwłoki.
Prace administracyjne związane z wprowadzaniem, edytowaniem lub pisaniem treści realizowane są według kolejności zgłoszeń i naszego obłożenia.
Czy udzielacie wsparcia telefonicznego?
Nie przyjmujemy i nie obsługujemy zgłoszeń telefonicznych. Nasz kontaktowy numer telefonu służy wyłącznie do przekazywania danych dostępowych (np. haseł, jako dwuskładnikowy element zwiększający bezpieczeństwo).